workoutoftheday.blogg.se

Träningsdagbok

Äntligen!

Publicerad 2013-01-16 08:36:24 i

Jag vet lite orolig på om jag skulle få hennes första inlägg, men det kom! Dock verkar hon ha glömt ett pass? Den däringa!

Grym var hon i alla fall och ni jäklar skall vi se vart vi är när vi ses näst! Jag tänker som såhär! @Tina jag utmanar dig på 100 burpees, 200 push ups och 300 sit Ups tills onsdag nästa vecka klockan 1200! Du lägger upp det som du vill med alla skall göras!

Shoot!

Själv hade jag ju en lugn dag för min kropp i måndags så igår morses brände jag av ett gäng backintervaller. Älskar känslan av intervallerna, de är svinjobbiga, men då vi har ett bestämt program så är det bara att följa det. För mig blir det extra utmanande nästan då jag håller i det samtidigt och räknar ner och försöker puscha, kan vara svårt att prata i strax under maxpuls dock ;)

Vi körde i alla fall detta upplägget;

Löpband.
Jogg 1000m uppvärmning. Ökande tempo successivt.

1 min Gång, fart 6, lutning 10.
1 min löpning, fart 11, lutning 10z
*3
20/40 (maxpuls 20 SEK, vila 40 SEK) löpning, fart 12-13.
*5
Sedan körde vi fem liknande intervaller, men där vi ökade farten 0,5-1km/h och sänkte lutningen 1 grad per omgång, ner till lutning 10, fart 15-16.
Sist så avslutade vi med en omgång av den första intervallen igen.

Grymt jobbigt, men gött! Tanken var att överraska de som körde med mig lite, så de fick bekräftat att de alltid hade kvar att ge. Uppskattades! ....iaf i efterhand ;)

Efter den en dag med fullt upp! En den promenader och en jäkla massa trappsteg. Bra aktivitet!

Dagen avslutades med ett kettlebellpass. Mycket kärlek till dem, även om de är jobbiga. Anders som har dem är så sjukt pedagogisk med, så jag får massor av verktyg till att leds mina pass med. Fint! Lyckades dock dra på mig ett blåmärke, på ett ställe man inte ens kan visa och beklaga sig om. Pinsamt! Men hade kunnat vara värre om jag var man...

Man kan ju tro att energin skulle vara slut där med hade orimligt mycket överskottsenergi! Somnade vid 02-snåret- för att springa till gymmet 0530, boooya!

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela