workoutoftheday.blogg.se

Träningsdagbok

Försovningsdag igen...

Publicerad 2013-01-18 10:12:00 i Allmänt

...fast inte för mig!
 
0535 mötte jag upp med en träningskompis för att jogga till gymmet. Väl på gymmet så var det tomt. Känslan av att vår coach försovit sig smög sig närmare och närmare. Blickarna föll på mig och inspirerad från gårdagen och med vetskapen om att de hade hittat kortleken (såklart) så satte jag igång de andra med lite värmning på rodd och filurade ut passet.
 
Passet blev som följer;
 
As many cards as possible under 15 min av;
 
Hjärter = Jack Knife (Fällkniven)
Spader = Kettlebellswingar (90 grader, gnaska tungt)
Ruter = Double unders/Single unders, men då antalet på kortet*3
Klöver = Box jumps/häckhopp/Squat jumps. (Då de bygger om hade vi inte plats för alla på boxarna så vi improviserade lite ;))
 
Antalet bestäms av kortets värde. 2-14 (ess=14 of course)
 
Jag drog först ett kort och sen går det ut på att förste man som blir klar med övningen drar nästa kort och skriker ut det och så vidare.
 
Riktigt gött pass, jag fick köra på snabbt som bara den och körde bara med 16 kg på swingen, så jag skulle kunna hålla ett högt tempo och gå runt och instrurera samtidigt. Men majoriteten av alla som var där är de som tränar varje morgon och har gjort det i snart ett år. Ergo grymma peeps!
 
En fröjd helt enkelt, som avslutades med att vi körde en minut hollow hold, brötman fick man göra minst fem burpees/tiden ut.
 
Och sen var vi några idioter som körde plankan en minut, med tävling om vem som kom närmast 60 sek. Klockan låg vänd upp och ner på och då man trodde sig vara på 60 sek så hojtade man till. Om klockan då var över en minut så vinner du, är den innan en minut så vinner de andra. Förlorarna/förloraren får tio burpees i straff, medan vi andra solidariskt står i plankan.
 
David sa stopp vid 58 sek, så han fick allt lite fler burpees på kontot. ;)
 
Sen blev det terapi med ridning ute i skogen!
 
TINA VAR VAR UPPDATERINGEN IGÅR?!
 
Train hard!
H
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela