workoutoftheday.blogg.se

Träningsdagbok

God morgon mr träningsvärk!

Publicerad 2013-01-25 08:50:49 i

Jumping lunges.. Jag säger bara Jumping lunges.

Totalt körde jag cirka 150 utfallshopp. Utan vikter, det skall inte vara allt för mycket, men aj! Min rumpa! Trappor är ingen favorit idag och inte heller att resa sig. Så jag står, helt enkelt.

Står, springer, hoppar och kör crossfit. Så klart. Imorses var wild cardet Jocke som höll i passet och vilket pass! Trots min omotiverade attityd, (Tar det sen) var det ett riktigt gott pass.

Robban var med, med, vilket hjälpte mycket med motivationen. Han är verkligen riktigt bra på att pusha lagom. Ruggigt välbehövligt!

Vi körde;
5 varv av uppvärmning och tänjning med pinnen.

2 omgångar av vadtänjningen.

2 varv av;
3 Cleanryck
3 Fullaryck
3 Knäböj med press
3 Rygglyft
3 Ryggdrag

Alla med 20 kg stång.

WOD;
5 varv av;
5 Clean to overhead squats 20 kg
5 Thrusters 20 kg
5 Ryska swingar 20 kg
5 Burpees
5+5 Russian twist 12 kg
1 varv av en hinderbana, med häckhopp, takstege, snabba utfallssteg och löpning.

Efter det blev det rulla runt med vikt åt bägge hållen. 2,5 kg.

Sen blev det 10 varv av situps till hollowhold med träpinne.

Som ni kanske förstod så drog vi över på tiden ;)

Ändå så avslutade tre av oss med plankan.
30 SEK rakt,
30 SEK ena sidan,
30 SEK andra sidan,
60 SEK rakt
Vila en minut och sedan ett varv till.

Sen frukost!
H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela