workoutoftheday.blogg.se

Träningsdagbok

It's all about Tabata

Publicerad 2013-01-24 11:13:07 i Allmänt

Jag däckade med datorn i knät 2030 igår. 2030?!?! Vaknade, självklart 0250, pigg som en lärka. Lyckades somna om och höll sedan på att försova mig... Skit och pankaka. Men jag hann med en minut tillgodo, win! ;)

Dock vaknade jag med en huvudvärk, som bara blev värre vid uppvärmningen i form av hopprep. Fick bryta och körde på på passet bara. Passet var Tabata av fyra övningar. Tabata är åtta omgångar där du kör hårt i 20 sek och vilar 10 sek. mellan varje övning så vilar du en minut.

De övingar vi körde var;
Rodd/stakning. Jag stakade.
Airsquats
Split jumps
Bumperplat from ground to over head.

Det var jobbigt och på det avslutade vi med 100 sit ups med klapp.

Hejdå i kylan!
H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela