workoutoftheday.blogg.se

Träningsdagbok

Monday - Mayday

Publicerad 2013-01-21 09:41:45 i Allmänt

Måndag har samma känsla i sig alltid. Ågren för all som borde varit gjort under helgen och allt som måste tas igen i veckan.

Jag hade en otroligt lugnt helg ändå. Hade planer på att göra klart fyra presentationer och två excellfiler. Samt städa mitt rum. Det var lite småprylar här och var. Jag gjorde nästan inget av detta. Satte mig med excell en stund igår, men var nere i tempo så kom ingen vart. Sjukt, hade så lugnt att jag inte behövde stressa=kom aldrig igång.

Somna gick inte heller, låg vaken till en stund efter midnatt och var inte superutvilad ändå klockan 0510, så klockan ringde i morse.

Det var hur som haver bara att gå upp ochbege sig till gymmet. Denna veckan är vår ordinare coach i Alperna, så vi har gjort en specialare med passen. Jag sa det redan i förra veckan att jag vill inte hålla i alla fyra passen, jag vill ju träna själv! Så vi kom på att vi skulle kunna dela på det, så Jag tar ett pass extra (har mitt ordinarie imorgon) Helena gästspelar på ett och David på ett. Skall bli riktigt roligt faktiskt. På dessa passen så är vi faktiskt även med, om vi kan. Idag var det inga konstigheter med det, vi var vårt standardgäng på tio relativt rutinerade och övningarna var inte jättesvåra och kommer här;

Warm up;
Fem min rodd/löpning

Skills;
Double under, (dubbelhopp med hopprep)

Wod;
OTM (On The Minute)
8 minuter;
6+6 Over head lunges (Går att skala med en vikt vid bröstet/ingen vikt alls)
4 Burpees box jumps
Resterande av minuten löparhopprep
En minuts vila
OTM (On The Minute)
8 minuter;
6+6 Sidositups med viktplatta (Rak sit up, med viktplatta och rotation åt ett håll väl uppe, blicken på vikten)
4 Knees to elbow (K2E)
Resterande av minuten löparhopprep.

Finisher;
1 minut maxrodd. Mycket hatkärlek till den, men den är bannemig rätt bra!

Nu är det jag och excell for life (eller för idag)

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela