workoutoftheday.blogg.se

Träningsdagbok

100 burpees, 100 chins, 100 wallball och 100 dips senare...

Publicerad 2013-01-17 21:43:17 i

Fick förslag på Karen som eftermiddags-WOD idag.

400 m löpning
30 Wallball
30 box jumps
*5 varv.

Kände hur jobbigt det skulle vara i morgon i benen och med tanke på morgondagenspass med benfokus, så kände jag mig tveksam. Mest för att det är en av mina sämre wodar och jag ville ha kul.

Det slutade med att vi skulle köra kortleken.

Hjärter=chins
Spader=dips
Ruter=Wallball
Klöver=burpees

Vilken övning det blir är beroende av kortet som drags färg och vilket antal är beroende på kortets värde. 2-14.

Dock hittade vi ingen kortlek så vi tänkte att vi bara bränner av dem 14-2 (blev 14-1) av alla övningar.

Vid skiftet av 11-10 ångrade jag mig grovt. Vi hade då gjort nästan hälften visserligen, men var heeeelt slut!

Men det vara bara att köra och väl nere på under fem var det roligt igen. Fyfan! Den kommer inte göras om, men den gjorde gott för kontot och pulsen. Svettas än nästan, en timme senare!

Borde köra mage med, men jag är så dålig på att köra själv att jag inte kan få till det. Klart jag kan men jag tycker det är så tråkigt. Tina var är du när jag behöver någon att klappa händerna med då man väl är uppe?!

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela