workoutoftheday.blogg.se

Träningsdagbok

Kaaaaaaos kväll-morgon

Publicerad 2013-01-17 15:37:45 i Allmänt

Hej och hå!

Blev sen till Skåne och så klart sen från Skåne (no kidding).

Tåget kom in till GBG, hade ingen anknytning Varberg-Borås, samtidigt som bussen skulle gå till Borås. Jag blev i stortsett räddad av en social busschafför som snackade skit med en städare. Fint va!

Hade annars tänkt sitta in morgonbussen 0440, men fick höra av chaffören att jag hade blivit utslägd från centralen mellan 01-04, så jag var lycklig!

Väl hemma, kom jag i säng efter att ha virrat runt och packat väskan för gymmet. Var så ofukuserad (trött) att jag gick in i väggar. Vilket visserligen är rätt standard..

Dock ställdes klockan på 0510, det var ju lika bra att komma upp. Energi föder energi, så ville inte missa morgonpasset. Dock gav jag mig själv brasklappen att det var OK att ditcha klockan och sova vidare.

Men vakna det gjorde jag! (otroligt nog) Vaknade till och med innan klockan och låg där och filosoferade i 40 minuter. Varunder den tiden jag försökte ta bort täcket och gå upp ett tiotal gånger, men det gick inte. Omöjligt! Slutade med att jag hade bråttom och skulle få springa till gymmet (ergo; behöva springa hem och hämta prylar sen) eller missa passet och nyttja min brasklapp. Funderingen och övervägningen var tung, tills jag kom på att jag kunde ge det en chans att smsa en träningskomis och kolla om jag kunde lifta med honom. Vilket jag fick ett ja på och två minuter efter det var han utanför och en minut efter det satte jag mig i bilen. Behöver jag säga att jag såg strålande ut?!

Väl på gymmet så hade vi ett riktigt gött pass, så jag ångrar inte mitt beslut!

Vi värmde upp med pinnar och mjukade och körde sedan WODen;

AMRAP 12 min
3 Hang cleans 30 kg (Kändes väldigt lätt - kul)
6 Toe to bar
9 Amerikanska/crossfit kettlebell swingar.

Jag tappade dock räkningen, men hann nog cirka åtta varv. T2B;erna tog tid, då jag fick fatta om greppet en gång per omgång, omgång tre till åtta.

Detta avslutade vi med Klockan av push ups med klapp. Vilket innebär att förste man i en cirkel gör en push up med klapp, sedan följer resten som "sekundvisare" och gör varsin. Nästa varv var det två var, till sista varvet som var åtta var.

Jag körde alla på tå(!) och misslyckades inte med några (Hade inneburit ett tandläkarbesök, så det var ju skönt) Så det var ju gött, blir ju ändå 36 push ups med klapp, under en restrikterad period. Yeay me!

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela