workoutoftheday.blogg.se

Träningsdagbok

KYLA

Publicerad 2013-01-23 11:29:02 i Allmänt

Halva mitt medvetande är fryst (haha) till att bara tänka på hu jävla kallt det är! Jag sitter med filt om mig, jacka på och en go sjal. Det räcker ej!

Tränade min lilla häst igår kväll. Jag hörde lite olika bud om temperaturen, men det jag väljer att tro på att det var -12 i det kalla, fuktiga plåtridhuset. Inget att hurra för. Att då kunna fokusera och hålla fötter och händer stilla, det var inte lätt! Kommer helt ärligt att byta bort mina träningstider nästa gång om det är så sjukt kallt igen.
kan inte andas.
Likaså, så skall jag inte få för mig att ut och springa i kallare än -10. Förbuda. Jag tar aldrig på mig tillräckligt och kan inte andas. Asmtahelvete. Så nu får det bli att ta bilen till gymmet till temepraturen är human 0530 på morgnarna.

Igår efter hoppträningen med hästen var det dags för ett Kettlebellpass. Vi fick innan höra att det skulle vara med dubbla kettlar och tungt!

Vi körde fallande reps och stegrande vikter av;

Ryska swingar 90 grader
Clean
Push press

Två minuter vila sen;

Sumo deadlift
KB squats (med båda vikterna i rack)
KB upphopp

Jag körde vikterna nedan per repetition;
12 reps - 2*8 kg
8 reps - 2*12 kg
5 reps - 2*16 kg

Gött att jag lyckades med 2*16 på alla - STOLT!

Efter det så körde vi:

2 varv av:
5+5 Turkish get up, 8 och 12 kg (Tog 8 kg av halvt misstag första varvet, det var lite lätt)
5+5 Wind mill, 12 kg
5+5 Dragon 12 och 16 kg (Tog 12 kg första varvet, men det var lite lätt)

Sedan avslutade vi med en snabbcirkel av;
CA en minut Russian twist
10 Snabba pushups
10 CA KB pull overs
10 CA Taksparkar
CA 30 sekunder KB run ( ligger på rygg och springer med benen, kettlen lätt höjd bakom huvudet)
10 Snabba push ups.

GÖTT!
H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela