workoutoftheday.blogg.se

Träningsdagbok

Tinas begäran

Publicerad 2013-01-13 13:51:00 i Allmänt

Hej och hå,

Jag borde verkligen göra annat, men lovade Tina att testa detta så jag återupptar min träningsdagbok till en träningsblogg ett tag. Jag bjuder även in min vän till medskribent på den (HA!) Så Tina jag skickar dig ett inlogg nu ;)

Min träningsvecka som har varit har varit blandad;

Måndag;
En morgon WOD, var seg så in i bomben efter en natt med hosta (elakt öde) Minns inte ens passet. Men vilade i alla fall resten av dagen. Förutom att jag höll i ett pass på lunchen, kettlebell. Riktigt roligt då vi hade en del nya aspiranter som visade tydliga framsteg bara på den korta tid som vi körde. Kul! Love to kettlebells!

Tisdag, morgon-WOD;
10-1 av situps med kast av boll,
varvat med 1-10 av Burpees<3.
En minut vila
10-1 av oushup med klapp,
varvat med 1-10 av Lunges med 10 kg vikt (1 rep = 1 h+ 1 v).

Sedan på kvällen blev det kettlebells igen, grym instruktör, grymma kompisar och grymma övningar. Boooyaaaa!

Onsdag;
Morgon-WOD;
WU:
Run
Skills:
Thrusters 2+2+2+2+2
WOD:
minns ej men med chins, Thursters, front squats, push ups osv.

Lyckades göra thursters på 45 kg (personbästa)

Kväll:
WOD; mjukkörde, då den var lik morgonens.

Torsdag;
Morgon-WOD
Skulle till sthlm så vi var tre som skulle köra en halvtimme innan (0530) Jag bad dem komma med varsin övning så skulle vi köra en kör, två vilar osv 10*10 reps och sedan byta övning.

Jag hade valt sit ups, en kille valde wall balls och siste man var kaxig nog och valde burpees. Han var inte poppis sen kan jag lova!

Men 100 situps 100 wallballs och 100 burpees senare stressade vi iväg till hufvudstaden.

Fredag;
Seven!
Sju övningar, sju varv och sju reps per övning. Mumma! Satsade på personbästa och det kändes som om jag knappt andades ut emellan. 27 minuter gick jag klart på. MEN då med otroligt lätta thrusters pga TRÄNINGSVÄRK! ;)

Efter det så var det vila i minst 48 h. Vilket betyder att jag vilar nu med. Sådär skoj vill jag lova! Blir tokig! Men snart blir det en team WOD och löpning innan dess. Gott gott!

Over n out!
H

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela